FIA: Έξι ομάδες αντιτίθενται στις αλλαγές των κανονισμών

Το σίριαλ με τις αλλαγές των κανονισμών για το 2023 καλά κρατεί. Μετά το τριήμερο του αυστριακού Grand Prix έγινε γνωστό ότι έξι ομάδες αντιστέκονται στις αλλαγές που πρότεινε η τεχνική επιτροπή της ομοσπονδίας για το 2023. Λίγο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα οι παρασκηνιακές δράσεις κορυφώνονται.

Και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Οι κανόνες του 2023 θα πρέπει να είναι σαφείς το αργότερο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Ο λόγος είναι πως οι ομάδες έχουν ήδη αρχίσει να σχεδιάζουν τα μονοθέσια της επόμενης χρονιάς. Κατά συνέπεια το παρασκηνιακό παιχνίδι αναμένεται να κορυφωθεί τις προσεχείς ημέρες.

Οι προτάσεις της τεχνικής επιτροπής αφορούν κυρίως στα πατώματα των μονοθέσιων. Συγκεκριμένα προτείνεται μεγαλύτερο κατά 25 χιλιοστά ύψος στις άκρες τους καθώς και στο στόμιο του διαχύτη. Επίσης, θα θεσπιστούν νέα τεστ ακαμψίας για τα πατώματα καθώς και ένας πιο εξελιγμένος αισθητήρας από αυτόν που θα χρησιμοποιηθεί φέτος στο Βέλγιο για την παρακολούθηση της ταλάντωσης.

Ουσιαστικά, οι προτάσεις της επιτροπής είναι όλα όσα ζητάει η Mercedes εδώ και αρκετό καιρό. Η υποχρεωτική εξύψωση, δηλαδή, του πίσω μέρους των μονοθέσιων ώστε να φέρει όλο το υπόλοιπο grid στα μέτρα της. Λόγω του έντονου porpoising της W13, η Mercedes έχει αναγκαστεί στους περισσότερους αγώνες φέτος να σηκώσει το πίσω μέρος ώστε να το αντιμετωπίσει.

Έτσι, όμως, χάνει σε απόδοση σε σχέση με τις RB18 και F1-75. Οι Red Bull και Ferrari έχοντας κάνει καλύτερη δουλειά στον σχεδιασμό της νέας γενιάς μονοθέσιων μπορούν να διατηρούν μικρότερη απόσταση από το έδαφος χωρίς να προβληματίζονται από την κάθετη ταλάντωση. Μικρότερη απόσταση σημαίνει περισσότερη παραγόμενη κάθετη δύναμη που μεταφράζεται σε υψηλότερες επιδόσεις.

Η Mercedes έχει επιλέξει την οδό της FIA για να λύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει από την αρχή της χρονιάς. Όπως φαίνεται μέχρι στιγμής δεν σκοπεύει να αλλάξει κάτι στον σχεδιασμό της W13 παρά επιθυμεί να έρθουν οι υπόλοιποι στα μέτρα της. Και για τον λόγο αυτό έχει αρχίσει από το Baku μία “σταυροφορία” για την αλλαγή των κανονισμών με το πρόσχημα της ασφάλειας των οδηγών.

Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, η γερμανική εταιρία έχει προτάξει το θέμα της ασφάλειας για έναν και μόνο λόγο. Η FIA μπορεί να περάσει όποιες αλλαγές επιθυμεί στους κανονισμούς εάν πρόκειται για θέμα ασφάλειας χωρίς να είναι υποχρεωμένη να τις θέσει σε ψηφοφορία από τις ομάδες. Το θέμα στα τελευταία τρία Grand Prix “ξεχάστηκε” από τα media. Όμως, είναι σίγουρο ότι θα επανέλθει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Στην μία γωνία έχουμε την Mercedes και τις περισσότερες πελατειακές της ομάδες. Στην άλλη γωνία βρίσκονται όλοι οι υπόλοιποι. Ferrari, Red Bull, Alfa Romeo, Alpha Tauri, Haas, Alpine και η Williams. Η πλειοψηφία των ομάδων του grid αντιτίθενται σε δύο πράγματα. Πρώτον, οι όποιες αλλαγές να τεθούν σε ψηφοφορία και όχι ως επείγον ζήτημα ασφάλειας. Δεύτερον, επιθυμούν να υπάρξει διαπραγμάτευση σε σχέση με τις αλλαγές αυτές ώστε να βρεθεί μία λύση που θα ικανοποιεί και τα δύο στρατόπεδα.

Η κόντρα των δύο στρατοπέδων εκφράζεται με την δημόσια αντιπαράθεση των επικεφαλής σε Red Bull και Mercedes. Ο Christian Horner δήλωσε στα πλαίσια του γαλλικού Grand Prix ότι: “Υπάρχει έντονο lobbying για τους κανονισμούς της επόμενης σεζόν ώστε μία συγκεκριμένη ομάδα να επωφεληθεί. Είναι η μόνη ομάδα που έχει τόσο μεγάλο πρόβλημα με το porpoising”. Ο Horner πιστεύει επίσης ότι είναι πολύ αργά για να περάσουν τώρα αλλαγές για το 2023.

Από την άλλη ο Wolff επιμένει στο θέμα της ασφάλειας. Είναι ξεκάθαρο ότι η Mercedes επιθυμεί να λυθεί το ζήτημα απευθείας από την FIA χωρίς να ζητηθεί η γνώμη των υπολοίπων. Σε διαφορετική περίπτωση θα είχε να αντιμετωπίσει μια πλειοψηφία που θα ήταν εναντίον του, ενώ και η Ferrari διατηρεί το δικαίωμα του βέτο σε τέτοιου είδους ψηφοφορίες.

Ο επικεφαλής της Mercedes δήλωσε: “Το lobbying υπήρχε και θα υπάρχει πάντα. Δηλαδή, ο Christian [Horner] κάθεται απλώς στο γραφείο του χωρίς να μιλάει με κανέναν; Η FIA θέλει να κάνει αλλαγές για λόγους ασφαλείας και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί”. Επιπλέον, ο Wolff δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για το ενδεχόμενο το όλο σίριαλ να καταλήξει σε δικαστική διαμάχη.

Η πολιτική ένταση στο grid μάλλον θα αυξηθεί τις επόμενες ημέρες. Όπως και να έχει, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα πρέπει να καθοριστούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για το 2023. Συνεπώς, θα μάθουμε και ποιο στρατόπεδο θα έχει επικρατήσει στο παρασκήνιο.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση