ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΤΑ ΤΑΞΙ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΟΥΣ – 14 ΩΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ 15 ΕΥΡΩ

Τεράστιο το πρόβλημα με την αύξηση των τιμών στο πετρέλαιο κίνησης – Οι οδηγοί ταξί εγκαταλείπουν τον κλάδο και στρέφονται κυρίως στο delivery

Παράπλευρη απώλεια της εκτόξευσης των τιμών των καυσίμων είναι οι οδηγοί ταξί που εγκαταλείπουν πλέον τον κλάδο στρεφόμενοι σε άλλες δουλειές σχετικές με την οδήγηση όπως το delivery.

Αυξήσεις στον τιμοκατάλογο των ταξί – 25 ευρώ η ταρίφα για το αεροδρόμιο «Μακεδονία»

«Έχουμε μεγάλο πρόβλημα καθώς έχουμε πάρα πολλά έξοδα και το ταξί πλέον είναι μη βιώσιμο. Κάποιοι μάλιστα μεταβιβάζουν τα οχήματά τους ενώ σε άλλες περιοχές όπως στην Αθήνα κάποιοι παροπλίζουν τα ταξί τους. Το πρόβλημα είναι ότι ο ταξιτζής δεν μπορεί πλέον να πληρώσει το κόστος λειτουργίας του οχήματος που έχει αυξηθεί κατά περίπου 40%» ανέφερε.

Στη Θεσσαλονίκη το 80% των ταξί οι ιδιοκτήτες τους είναι και οδηγοί ενώ το υπόλοιπο 20% νοικιάζεται σε οδηγούς, όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρείας taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης.

Η πλειονότητα των οδηγών ταξί που δεν είναι ιδιοκτήτες όπως τόνισε «έχουν στραφεί σε άλλα επαγγέλματα συναφή με την οδήγηση όπως το delivery όπου εκεί τουλάχιστον είναι σταθερό το ημερομίσθιο ή το ωριαίο που είναι στα 5-6 ευρώ».

«Αυτή η φυγή των οδηγών από τα ταξί αποτελεί μεγάλο πρόβλημα» είπε προσθέτοντας ότι προσδοκούν σε ανακοπή του φαινομένου με την αύξηση του τιμολογίου που εγκρίθηκε με υπουργική απόφαση.

«Η τελευταία φορά που δόθηκε αύξηση ήταν το 2008. Όπως αντιλαμβάνεστε έχουν περάσει 14 χρόνια κι έχουμε απορροφήσει τα πάντα. Με ίδιο τιμολόγιο εδώ και 14 χρόνια καταλαβαίνετε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να επιβιώσουμε και ειδικά τον τελευταίο χρόνο που η τιμή του πετρελαίου έχει εκτοξευτεί» τόνισε προσθέτοντας ότι παράλληλα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και όλα τα παρελκόμενα που σχετίζονται με την συντήρηση ενός ταξί όπως «η τιμή των σέρβις, τα λάδια, τα ελαστικά κ.α».

Το παράδοξο της αύξησης επιβατών

Την ίδια ώρα πάντως, εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι έχει αυξηθεί επιβατική κίνηση κι αυτό εξαιτίας της άρσης των απαγορευτικών μέτρων της πανδημίας. Όμως παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρει ο κ. Σταυρίδης, το χαμηλό τιμολόγιο και η εκτόξευση του κόστους λειτουργίας όχι δεν τους επιτρέπει να δουν κέρδη αλλά μετά βίας μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα παρότι βρίσκονται 14 ώρες στο τιμόνι.

«Τους τελευταίους μήνες αφού έχουμε απαλλαγεί από τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας έχουμε δει μια αρκετά μεγάλη αύξηση στο πελατολόγιο μας και ο λόγος είναι η συνάρτηση της αυξημένης τιμής της βενζίνης με την χαμηλό κόστος μιας διαδρομής. Σκεφτείτε ότι τώρα η ελάχιστη διαδρομή κοστίζει 3,16 ευρώ, δηλαδή 4 άτομα αντί να μπουν σε ένα λεωφορείο και να δώσουν 4 ευρώ μοιράζονται ένα ταξί και τους μένουν και χρήματα στην τσέπη. Το κόστος είναι πάρα πολύ μικρό και για αυτό υπάρχει η αύξηση στο πελατολόγιό μας παρότι για εμάς δεν υπάρχει κέρδος» είπε και πρόσθεσε ότι «οι οδηγοί αναγκάζονται να εργαστούν 14 ώρες και αν υπολογίσουμε ότι έχουμε ως σύνολο είσπραξης την ημέρα 100 ευρώ θα πρέπει να αφαιρέσουμε 25-30 ευρώ για το καύσιμο, 14 ευρώ για το ένσημο και το έξοδο συντήρησης και αντικατάστασης του οχήματος τότε ένας ιδιοκτήτης εάν πάρει 20 ευρώ στην τσέπη του θα είναι ευτυχισμένος».

Αφήστε μια απάντηση