F1 GP Καναδά: El Plan

Αυτό ήταν το σύνθημα στο στρατόπεδο της Alpine για το 2022. Ένα σχέδιο το οποίο θα έφερνε την γαλλική ομάδα στο προσκήνιο. Στο Μόντρεαλ, για πρώτη φορά φέτος, το σχέδιο αυτό μοιάζει να λειτουργεί. Δια χειρός Alonso.

Και δεν αναφερόμαστε μόνο στην εκπληκτική επίδοση του μεγάλου Ισπανού στις κατατακτήριες δοκιμές. Από την αρχή του τριημέρου η Alpine και ο Alonso δίνουν την εντύπωση ενός συνδυασμού ο οποίος έχει υπό έλεγχο κάθε πτυχή του Grand Prix.

Φυσικά, η Α522 βρίσκεται στο στοιχείο της στο Μόντρεαλ. Σε μία rear-limited πίστα η οποία αποτελείται, ουσιαστικά, από ευθείες και σικέιν το γαλλικό μονοθέσιο κατάφερε να πιάσει εξαιρετικό ρυθμό ήδη από το FP1. Κυρίως με τον Fernando Alonso ο οποίος φέτος περνάει… δεύτερη νεότητα.

Μπορεί να βρίσκεται πίσω στη βαθμολογία από τον Ocon μέχρι στιγμής. Όμως, αυτό οφείλεται καθαρά στα θέματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε ο Ισπανός και όχι σε υστέρηση απόδοσης. Αντιθέτως, ο Fernando ήταν ταχύτερος του Esteban στην συντριπτική πλειοψηφία των φετινών αγώνων.

Προσθέστε στα παραπάνω και την βροχή και έχετε το τέλειο σκηνικό για να λάμψει το σπάνιο ταλέντο του “γερόλυκου” Alonso. Ο τρόπος οδήγησής του σε όλη την διάρκεια των κατατακτήριων ήταν συγκλονιστικός. Κατάφερνε να ισορροπεί στα όρια της πρόσφυσης από το βρεγμένο οδόστρωμα είτε με τα wets είτε με τα intermediates.

Στο σύνολο του γύρου, ο Alonso ήταν μόλις 6 δέκατα αργότερος του Max. Μία διαφορά κατά πολύ μικρότερη από εκείνην που έχουν τα δύο μονοθέσια στο στεγνό. Μοιάζει εξωφρενικό το ότι ένας οδηγός της κλάσης του Alonso είχε 10 χρόνια να βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Η τελευταία φορά ήταν στο Hockenheim του 2012 όταν ο Alonso με μία επίσης μαγική επίδοση είχε πάρει την pole. Κάλλιο αργά όμως…

Ειδικά η έξοδος του από το τελευταίο σικέιν, στον γύρο που θα του έδινε τελικά την 2η θέση στην σημερινή εκκίνηση, ήταν το highlight της χθεσινής ημέρας. Ο Alonso μπήκε με 4 χλμ/ω περισσότερα από τον Verstappen στην στροφή 13. Η A522 βγήκε… ντριφτάροντας από την στροφή 14, με το ρύγχος, όμως, να δείχνει στην σωστή κατεύθυνση. Η επιτάχυνση της Alpine μέχρι την γραμμή τερματισμού, απρόσκοπτη. Τα πάντα βρίσκονταν υπό τον απόλυτο έλεγχο του Fernando.

Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν τους καλούς οδηγούς από τους πραγματικά εξαιρετικούς. Ας φέρουμε σε αντιπαραβολή με τον Alonso, τον έτερο Ισπανό του grid. Ο Carlos Sainz Jr είναι αναμφίβολα ένας ταχύτατος οδηγός, ο οποίος μάλιστα ήταν ανέκαθεν εξαιρετικός στο βρεγμένο. Επιπλέον, οδηγεί και ένα μονοθέσιο το οποίο ήταν σίγουρα ικανό για την pole στον Καναδά. Γιατί, λοιπόν, ο Carlos ξεκινάει τρίτος σήμερα;

Ο τελευταίος γύρος του Sainz στο Q3 ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές. Στον πρώτο τομέα ήταν ταχύτερος όλων και 71 χιλιοστά του δευτερολέπτου γρηγορότερος του Verstappen. Στον δεύτερο τομέα ο Max πήρε πίσω τα 57 από αυτά, άρα ενώ ο Carlos προσέγγιζε το hairpin της στροφής 10 κρατούσε ακόμη την pole στα χέρια του.

Στο συγκεκριμένο σημείο, βέβαια, έκανε την διαφορά και το εκπληκτικό car control του Max ο οποίος και φρέναρε αργότερα για την 10 αλλά και επιτάχυνε νωρίτερα στην έξοδο. Είναι σίγουρο ότι ο Carlos είδε στο τιμόνι του πώς έμενε πίσω και αποφάσισε να τα δώσει όλα στην τελευταία στροφή. Επιχείρησε και εκείνος να πάει… all in στην 13 όπως ο Fernando. Ο Carlos ήταν, μάλιστα, 2 χλμ/ω πιο γρήγορος από τον συμπατριώτη του στο apex.

Αυτά τα επιπλέον χιλιόμετρα όμως ήταν που έκαναν τελικά τη διαφορά. Ο πίσω άξονας της F1-75 αποσταθεροποιήθηκε και ο Carlos αναγκάστηκε να ξεχάσει στιγμιαία την επιτάχυνση ώστε να μην βρεθεί στον τοίχο. Το κόστος αυτής της μικρής υπερβολής; Μισό δευτερόλεπτο και μία θέση στην σειρά εκκίνησης. Κάπως έτσι, όμως, αποφασίζονται poles, νίκες και εν τέλει πρωταθλήματα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της F1.

Η βροχή στις κατατακτήριες δοκιμές μας έδωσε, όπως αναμενόταν, μία σπάνια σειρά εκκίνησης. Σε αυτήν πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν οι δύο Haas των Magnussen-Schumacher. Οι δύο οδηγοί πήραν κατάταξη στις θέσεις 5 και 6 οδηγώντας εξαιρετικά σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Επιπλέον και η ομάδα τους ακολούθησε την σωστή στρατηγική από το Q1, γεγονός το οποίο τονίζεται από την αποτυχία των Vettel-Gasly να περάσουν στο Q2.

Οι δύο οδηγοί ήταν ταχύτατοι στο FP3 και όλα έδειχναν ότι θα μπορούσαν να πλασαριστούν ψηλά στη δεκάδα των δοκιμαστικών. Όμως, οι ομάδες τους έκαναν το λάθος να τους φωνάξουν για φρέσκα wets στο μέσον του Q1. Αυτό, τους έδωσε μειωμένη πρόσφυση στους τελευταίους κρίσιμους γύρους και τους έθεσε εν τέλει εκτός συνέχειας. Οι μικρές λεπτομέρειες που λέγαμε.

Μοιάζει περίεργο αλλά ασυνήθιστη είναι και η παρουσία του Hamilton σε καλύτερη θέση εκκίνησης από τον Russell. Ο George ήταν και πάλι κυρίαρχος στην εσωτερική μάχη των Mercedes, έχοντας συνεχώς δύο με τρία δέκατα επί του Lewis. Λογικά θα ήταν άνετα 4ος, μπορεί και 3ος εάν παρέμενε στα ενδιάμεσα ελαστικά.

Όμως, ο Russell αποφάσισε να τα παίξει όλα για όλα μήπως και κάνει το θαύμα της pole. Το ρίσκο μπορεί να μην του βγήκε. Αλλά, η αποφασιστικότητα του νεαρού Βρετανού είναι εντυπωσιακή. Δεν έχει συμπληρώσει ούτε μισή σεζόν στην νέα του ομάδα και αισθάνεται ήδη τόσο άνετα ώστε να δοκιμάζει και extreme λύσεις όταν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες. Όσο κερδίζει σε εμπειρία ο Russell τόσο πιο δύσκολο θα γίνεται το έργο των αντιπάλων του. Εντός και εκτός ομάδας.

Σε ότι αφορά τον σημερινό αγώνα, ο Max Verstappen είναι -προφανώς- το απόλυτο φαβορί. Ο Leclerc ξεκινάει από το τέλος του grid και ο Sainz δεν έχει δείξει ικανός να προβληματίσει τον Ολλανδό. Στο στεγνό ή στο βρεγμένο. Μόνη έγνοια του Max θα είναι η εκκίνηση καθώς έχει δίπλα του τον οδηγό ο οποίος είναι, μάλλον, ο κορυφαίος όλων των εποχών σε αυτόν τον τομέα.

Εάν ο Verstappen κρατήσει την πρώτη θέση στην εκκίνηση τότε λογικά θα έχουμε έναν αγώνα στον οποίον η πρώτη θέση θα έχει κριθεί από νωρίς. Σε διαφορετική περίπτωση η υψηλή τελική της Alpine και τα “μαγικά” χέρια του Alonso ίσως προβληματίσουν τον αγώνα του Max. Ο Fernando πάντως φαίνεται να έχει σχέδιο…

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Αφήστε μια απάντηση